جستجو کردن

عنوان های مقاله :

ابتدا شما را به دیدن گزارش ویدئویی از (سفر 6 روزه کرمان گردی) دعوت میکنم

سفر 6 روزه کرمان گردی

در این سفر 6 روزه کرمان گردی با کلی آپشن های خاص و بکر کرمان به همراه معرفی و لذت برخی غذاهای محلی کرمان و شهرهای توریستی کرمان

آذرماه 1401 با برنامه ریزی قبلی که توسط الهام قلیزاده (راهنمای فعال تورهای کرمان گردی) به اجرا در آمد.

همسفران عزیزم اصالتا ایرانی و ساکن انگلیس بودند، از تهران آمدند و در شهربابک که در فاصله 240 کیلومتری کرمان قرار دارد ملحق شدند.

شهربابک گردی

قرارمون ساعت 17:00 و شروع بازدید از عمارت موسی خان شهربابک و با اهدای یک شاخه گل از تک تک همسفرانم استقبال کردم.

و اقامت شب اول در خانه های صخره ای میمند و شام هم غذای محلی که قبل از اجرای تور سفارش دادیم. شامل: کالجوش، قورمه گوشت، اشکنه، قاتق بنه.

روز دوم بعد از صرف صبحانه محلی در خانه های صخره ای میمند، در طول روستا گشت زدیم و از حمام، آتشکده(موزه)، حسینیه و مسجد صخره ای بازدید کردیم.

رفسنجان گردی

ساعت 10 صبح سمت رفسنجان حرکت کردیم و ناهار رفسنجان هم (کشک مغز پسته و حلیم بادمجان) و همسفرانم خیلی از این غذای محلی راضی و استقبال کردند.

بعد از ناهار به سمت تپه های ماسه بادی رفسنجان حرکت کردیم. و شب بازدید از بزرگترین خانه حاج آقا علی رفسنجان داشتیم.

اقامت شب دوم در هتل هیلان رفسنجان بود.

صبح روز سوم بعد از صبحانه سمت دره راگه رفسنجان (سومین ژئوپارک طبیعی ایران) و ژئوپارک جهانی در کنار ژئوپارک قشم و ارس معرفی شده است.

و ناهار روز سوم در بوم گردی نزدیک دره راگه، خورشت فسنجون پسته (غذای محلی رفسنجان) پذیرایی کردم.

کرمان گردی و ماهان گردی

ساعت 16:00 سمت کرمان و بازدید از باغ فتح آباد کرمان، گلزار شهداد و مزار حاج قاسم سلیمانی و در طول مسیر گنبد جبلیه کرمان و صرف بستنی.

اقامت شب سوم در هتل سنتی شهباز بود. و شام در یکی از بهترین فست فودهای کرمان بودیم.

صبح روز چهارم بعد از صبحانه گشت کرمان (بازدید از حمام و مجموعه گنجعلیخان، بازار سنتی کرمانی یا بزرگترین راسته بازار ایران.

کویر گردی شهداد کرمان

و برای ناهار شهداد رفتیم و بعد از ناهار حرکت سمت کلوت و غروب زیبای کویر دیدن کردیم و عکس های غروب گرفتیم.

اقامت شب چهارم در یکی از بهترین بوم گردی های شهداد و صبح روز بعد (روز پنجم) به همراه دوستان آفرود سوار برای طلوع رفتیم کلوت و صرف صبحانه در کویر و عمق کویر تا 20 کیلومتری رفتیم.

ناهار روز پنجم آبگوشت محلی که توسط همان بوم گردی تدارک دیده بودم، صرف شد.

ماهان گردی

و بعد از ناهار و استراحت، سمت ماهان حرکت کردیم و عصر بازدید از باغ شاهزاده ماهان شب هنگام از آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان بازدید کردیم.

اقامت شب پنجم در هتل متولی باشی ماهان و روز بعد (روز ششم) بعد از صبحانه، حرکت سمت بم.

بم گردی

بازدیدهای روز ششم ابتدا (قنات های دوقلوی ثبت جهانی بم و نخلستان های بم)، تپه یادمان های بم و مشاهده بزرگترین باغ شهر جهانی در بم دیدن کردیم.

و برای ناهار هم در یکی از بهترین رستوران های بم (دشت بهشت) صرف کردیم و بعد از ناهار و کمی استراحت رفتیم ارگ بم (بزرگترین  بنای خشتی در جهان) و خرید خرمای مضافتی بم.

شب ششم بعد از بازدیدهای بم حرکت سمت جیرفت.

اقامت شب هفتم در بوم گردی آدور جیرفت رفتیم و همسفرانم بسیار استقبال کردند.

و در آخر جیرفت گردی شهر باستان شناسی

روز هفتم بازدید از (شهر قدیم جیرفت یا دقیانوس، و موزه باستان شناسی که آثاری از 8 تا 12هزار سال در آن وجود دارد.

روز هفتم بعد از ناهار از دوستانم جدا شدم و برگشتم سمت کرمان و دوستانم به سمت بندرعباس و قشم حرکت کردند.

امیدوارم از این سفر 6 و نیم روزه کرمان گردی لذت و بهره کافی رو برده باشیم. با من همراه باشید تا سفرنامه های بعدی… .