جستجو کردن

گزارش سفر 3 روزه کرمان گردی

عنوان های مقاله :

گشت شهرهای بم، شهداد، میمند شهربابک و خانه حاج آقاعلی رفسنجان

مسافرانم یک خانواده شش نفره اصالتا اردبیلی بودند و طی هماهنگی های قبلی برنامه سفرشون رو چیده بودم.

روز اول: بم گردی

به مسافرام گفته بودم بعد از صبحانه سمت بم حرکت کنیم که حدود ساعت 8 صبح بود.

طی مسیر توقف کوتاهی برای خرید تنقلات و آب و آب جوش داشتیم. و ساعت 11 صبح به بم رسیدیم و مستقیم رفتیم نخلستان ها و قنوات دوقلوی ثبت جهانی.

داستان مراسم تهدید برای نخلستان ها و مراسم باران خواهی قنوات دو قلوی ثبت جهانی برای مسافرام گفتم و چقدر لذت بردند.

و برای ناهار ساعت 12:30 رستوران دشت بهشت رفتیم و بعد از استراحت حدود ساعت 14 به ارگ بم رفتیم، و بازدیدمون تا ساعت 17 طول کشید و بعد رفتیم خرمای مضافتی بم رو تهیه کردیم و سمت کرمان برگشتیم.

کویرگردی شهداد

روز دوم سفرمون، به درخواست مسافرم بعد از ناهار به دنبال مسافرام رفتم و سمت شهداد حرکت کردیم.

طی مسیر بازدید از درخت سرو کهنسال سیرچ، آب انبار حاج محمد تقی شهداد، کاروانسرای روستای شفیع آباد و نبکاها و غروب زیبای کویر رو داشتیم و به بازی های شبانه در کویر و تماشای ستاره ها و رصدشون پرداختیم.

میمند گردی

روز سوم سفرمون از سفر 3 روزه کرمان گردی هم، ساعت 8 صبح بعد از صبحانه حرکت کردیم و روستای میمند رو گشت زدیم و از حمام، حسینیه، مسجد و خانه های صخره ای دیدن کردیم.

هر زمان به روستای میمند مسافر میبرم ترجیح میدهم که از توضیحات و صحبت های شیرین آقای شمس الدینی عزیز بهره ببریم.

همیشه برای ناهار میمند به مسافرم پیشنهاد میدم غذای محلی رو سفارش بدهند از قبیل بزقورمه، قورمه گوشت، کالجوش و قاتق بنه. برای سفارش غذاهای محلی روستاهایی که برای تهیه مواد لازم دسترسی محدودی دارند حتما از چند روز قبل اقدام کنید تا تهیه و تدارکات لازم انجام بشه.

و در پایان بعد از گشت میمند، سمت رفسنجان حرکت کردیم و از خانه حاج آقاعلی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی در جهان) دیدن کردیم.

مشاهده یکی از تورهای 3 روزه کرمان گردی (کلیک کنید).